05. 07. 2011.

Da li je potrebno učiti jyotish?

Jyotish (izgovara se mekano – đjotiš) je indijska astrologija; drevna vještina povezivanja ritmova svemira sa životom čovjeka. Riječ doslovce znači "stvaratelj svjetla".

Neki odmahnu rukom, neki dođu potražiti savjet, a samo se malobrojni odlučuju sami naučiti kako se to "osvjetljava" naš život pomoću jyotisha.

Šteta. Jer odgovor na u naslovu postavljeno pitanje je veliko DA! Potrebno je učiti jyotish i znati nešto o tome kako ta neobična vještina djeluje. Usudio bih se reći da se radi o nekoj vrsti duhovne abecede. Njene osnove preporučio bih gotovo svakome.

Pokušat ću vam u tri kratka koraka objasniti zašto smatram da je potrebno učiti jyotish.

Prvo, ako vas NE zanima predviđanje budućnosti onda pripadate mojem tipu ljudi! Ni mene to ne zanima – ni najmanje. Ali ono što je doista izvrsno u jyotishu je znanje o ritmovima našeg duha i tijela. Već s relativno malo osnovnih informacija (recimo prva godina studija) bit ćete u mogućnosti sami pogledati u "sliku neba" te sebi i svojim najbližima odrediti koja razdoblja su dobra, a koja zahtijevaju povećani oprez. Zamislite samo kako je to praktično: prilagodite poslovne dogovore, putovanja ili bilo kakve bitne odluke dobrom vremenu. Sijete kad je vrijeme sjetve; odmarate kad je noć, budni ste i aktivni danju – a ne obrnuto. Slijedite prirodne ritmove, kao što ste to činili i do sada, samo se vaše znanje o tim ritmovim znatno uvećalo. Sada ste sposobni vidjeti ono što vam je ranije bilo skriveno. Pametniji ste. Vaše odluke postaju bolje.

Drugo, učenje jyotisha obuhvaća i znanje o dubokim duhovnim simbolima te karmičkim zakonima koji upravljaju našim životom. Uvijek me oduševi izraz lica studenata jyotisha kad proučavajući svoju "natalnu kartu" odjednom shvate što su i tko su, te zašto su baš takvi. Ima stvari u našem životu koje ne razumijemo i možda bismo voljeli da su bile drugačije. Sa znanjem jyotisha odjednom shvaćamo o čemu se radi i kao nekim čudom dobivamo i moguićnosti – barem djelomične – to i promijeniti. Učenje jyotisha je iznimno plodna duhovna pustolovina. A kad to znanje primijenite na druge ljude i usporedite ga s njihovim životima, odjednom postanete svjesni mreže pravilnosti, duboke kozmičke inteligencije koja prožima sve što postoji. Ona ne djeluje kruto i deterministički. O, ne! Vrlo je prilagodljiva, svjesna i višedimenzionalna. U njoj ima mjesta za sve vaše želje, težnje i odluke. A opet, njeni su zakoni neporecivi. I kad kroz jyotish shvatite taj kontrapunkt; kad on postane vidljiv u svakoj pori života koji vas okružuje, ni vi više niste isti. Promijenili ste se. Nekako, nekim čudom, uzrokovanim samim učenjem jyotisha, i vi sami ste postali svjetlo.

I treće... Hm, imao bih teškoća objasniti to treće da nije prekrasne slike mladog Ganesha koji uz pomoć svog prijatelja Mushike pručava knjigu o jyotishu. Poslala mi ju je jedna Facebook prijateljica i tako mi pomogla da vam objasnim zašto je učenje dobro za vas. Ganesh je simbol mladosti. Pogledajte ga kako mudro razmišlja, naizgled opušteno izvaljen na trbuhu, s nogama u zraku. Mušika se zanio u čitanje – ne može oči odvojiti od zanimljivog sadržaja. Zgodno, zar ne?

Međutim, nemojte napraviti pogrešku pa sliku otpisati kao lijepu, ali samo tradicionalnu. Nipošto! Taj isti Ganesh živi i u vama! Nalazi se u onom dijelu vašega srca koji nije zaboravio kako je to biti mlad; kako je to biti znatiželjan i s nadom i povjerenjem gledati u život! Učenje jyotisha stvorit će u vama takvo stanje svijesti, taj nepogrešivi ganeš-osjećaj smisla i povjerenja. Kako god se osjećali sada, i naravno, koliko god da ste godina proveli u ovom tijelu, mladi Ganesh učenik nije nikud nestao. Nikad niti neće. Dok je vaše duše i srca, dok je misli i nade, on je s vama. Ili, još točnije, vi ste s njim – ležite na trbuhu i proučavate knjigu o jyotishu! Vidite li se tamo? Osjećate li tu strast učenja i spoznaje novih znanja, shvaćanja istine i otkrivanja novih svjetova?

Znam da mnogi tako osjećaju i da bi negdje duboko u sebi najradije radili samo to i ništa drugo: učili o svjetlu. Učili o jyotishu.

***

I tako, to su moja tri glavna razloga zašto većini ljudi preporučujem da počnu učiti jyotish. Ima ih još, ali o njima jednom kasnije, negdje uz knjigu, natalne karte, Ganesha i mnogo, mnogo Svjetla...

3 komentara:

  1. Da, jedna sam od onih koji bi rado proučavali djotiš ali očito još nije vrijme da se tome ozbiljnije posvetim... Inače, imam previše interesa, ne znam što bih prije radila, a onda ti posao ne dozvoljava puno vremena tome se posvetiti -neke svari koje nisam, a moram riješiti u ovom svojem dosadašnjem životu imaju sada prednost...
    Ali, nikad nije kasno ako smo svjesni mladog Ganesha u sebi... :-) Možda jednom ipak... :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Da,sad će skoro 10 godina kako sam preko Tajne indijske astrologije po prvi puta čuo za pojam đjotiš. Ma odmah sam rekao - ovo je za mene!Pa kako prije nisam za ovo saznao????Oduševljenje,nemir,radoznalost...a onda su se nizali razlozi protiv - ma,to je skupo (a otad sam potrošio na "neskupe" stvari nekoliko stotina tisuća nečega),a i daleko je taj Čakovec, ne mogu to sebi priuštiti. onda - ma prestar sam ja sad za takva učenja,a i površan sam - oduševim se brzo,zagrijem,a onda još brže zaboravim.Možda bih s tim đjotišem postao poput one ciganke koja me presrela na nekoj pumpi u Milanu "će da ti gatam",ma nemoj mi gatati,nego evo ti 2 eura,popij kavu,gataj talijanima,"mlogo si dobar čovek".Naravno da sam počeo pretjerivati u razlozima protiv.Ali možda ne bih prošao Adrianovu selekciju!?! I tako prođe desetak godina.
    I dalje sam površan, i dalje sam prepun strahopoštovanja prema đjotišu, i dalje sam prepun mišljenja kako će me đjotiš promijeniti...što sad i ne bi bilo toliko loše. Nije da se sebi ne sviđam ovakav kakav sam,ali vrijeme i autobus ne čekaju. Možda je vrijeme za promjene!?!

    OdgovoriIzbriši
  3. Hej Dino, ako ćeš jyotish raditi upola tako dobro i simpatično kao što pišeš komentare, vrlo brzo ćeš postati pravi majstor promjena! :-)

    OdgovoriIzbriši

Izrazite svoje mišljenje o napisanom (bilo u mojem postu, bilo u nečijem komentaru), kakvo god ono bilo, ali učinite to na pristojan i prijateljski način, tako da pridonesete razmišljanju o temi. Ukoliko niste registrirani korisnik, preporučujem da odaberete jedno ime (Ime/URL - možete napisati samo ime) i koristite za vaše komentare samo njega - na taj način se olakšava komunikacija.