08. 02. 2011.

Windsurferska ljubavna priča

U ove zimske dane (na izmaku, nadam se), svatko zaljubljen u more sanja dolazak proljeća. Ako ste me čitali dovoljno dugo, vjerojatno znate da je jedan dio mog života, onaj u kojem se prepuštam prirodi i njenim elementima, posvećen jedrenju na dasci. Vrlo sam strastven u tome, pišem zaseban blog, zapravo cijeli web site na engleskom jeziku i trudim se biti što bolji u onom što radim.

Prije nekoliko godina, otkrio sam speedsurfing (posebnu, vrlo zahtjevnu disciplinu untrar jedrenja na dasci koja se razviula i raširila zahvaljujući ručnim GPS uređajima). Korak po korak, iako u poprilično kasnim godinama, postao sam jedan od najbržih GPS windsurfera u Hrvatskoj. Službenog rankinga nema, ali u današnje vrijeme nije se teško organizirati i imati uvid u to kako se jedri u različitim dijelovima svijeta. Hrvatski speedsurfing je daleko od svjetske razine, ali popravlja se. Sve više izvrsnih jedriličara, slalomaša i racera, iskušava se u brzinskom jedrenju. Dva najpopularnija web portala na kojima se mogu vidjeti rezultati iz svih krajeva svijeta su Europski GPS Speedsurfing i Australski GTC Team Chalenge. Ne smiju se zaboraviti ni najaktivnije windsurfing stranice u Hrvatskoj: WKC Koprivnica.

Prošle godine sam imao izvrsne rezultate na oba mjesta (najbolji HR prosjek na GPS Speedsurfingu, drugi  u HR kombinaciji na GTC TeamChalenge-u, uz tri prva mjesta: najveća maksimalna brzina, najbolji prosjek 5/10 sec i najbolja nautička milja).

S obzirom na moju mladost :-) rezultati su i više nego dobri. Mnogo toga zahvaljujem "soul" pristupu jedrenju na dasci. Iako se nekima može učiniti ležernijim, taj je pristup zasnovan da spoznajama i metodama izvrsno opisanim u knjizi Johna Douillarda "Tijelo, duh i sport". (Na žalost, knjiga je trenutno je rasprodana, ali elementi istog pristupa mogu se naći i u drugim knjigama Johna Douillarda.) "Sve je u glavi", rekli bi neki, a prevlast duha nad tijelom svakako je u osnovi soulwindsurfinga. Međutim, ne treba pogriješiti: tijelo se mora održavati u dobroj, jako dobroj kondiciji, uz dobru prehranu, životnu rutinu i zdrave navike. Bez toga, moje približavanje pedestom rođendanu bilo bi obilježeno sasvim drugim vrstama aktivnosti. A kad tamo, eto, sve sam mlađi i mlađi! :-)

Rezultati su bili odlični prošle godine, a sad ćemo vidjeti kako će se stvari odvijati tijekom 2011. U međuvremenu, jedan od najpoznatijih proizvođača windsurferske opreme na svijetu - firma Starboard, na neki je način prepoznala vrijednost mojeg truda oko promocije jedrenja na dasci i postignutih rezultata. Veliko mi je zadovoljstvo biti član (team rider) Starboard ekipe za Hrvatsku! (Starboard National Team).

Tijekom posljednjih desetak godina ionako sam vozio uglavnom njihove daske. Najbolje su mi odgovarale, iznimno su brze (naravno, ima ih za sve potrebe, od početnika do naprednih) i  - najljepše izgledaju! :-) O ukusima se ne raspravlja, naravno, ali njihov "drveni" izgled je doista jedinstven. Priču o svim Starboard daskama koje su prošle kroz moj život tijekom posljednjih desetak godina sa statusom mojih najvećih ljubavi, možete pročitati (na engleskom) u članku "My love story with Starboard".


2 komentara:

  1. Centar za Neokulturu u Badličanu i nakon svih ovih godinama to mi ne ulazi u ovu linu dalmatinsku glavu.
    ZATO TI MORE FALA...

    Ivan.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ivane, Ivane... Centar je tamo gdje su ljudi spremni za njega, a ne tamo gdje bi MOJA malenkost htjela!

    Možemo se samo nadati da će se "dalmatinske line glave" (izraz u potpunosti tvoj!) malo aktivirati i da ćemo uskoro imati jedan Centar na sjeveru, jedan na jugu.

    OdgovoriIzbriši

Izrazite svoje mišljenje o napisanom (bilo u mojem postu, bilo u nečijem komentaru), kakvo god ono bilo, ali učinite to na pristojan i prijateljski način, tako da pridonesete razmišljanju o temi. Ukoliko niste registrirani korisnik, preporučujem da odaberete jedno ime (Ime/URL - možete napisati samo ime) i koristite za vaše komentare samo njega - na taj način se olakšava komunikacija.